Informacje dla Rodziców nowo przyjętych dzieci
Drodzy Rodzice dzieci 3-letnich!
Poniżej zamieszczamy informacje, które ułatwią adaptację dzieci w naszej placówce oraz podpowiedzą Państwu, jak dobrze przygotować się do pierwszego dnia dziecka w przedszkolu.
Mamusiu, Tatusiu! Właśnie zostałem przedszkolakiem!
Co to oznacza? Kochani Rodzice, już Wam wyjaśniam!
– potrzebuję wygodnych ubranek: takich, w których będzie mi wygodnie w zabawach oraz które sam ściągnę i ubiorę po spaniu lub toalecie
– poproszę też o zestawy zapasowych ubranek (i bielizny), czekających w szafeczce. Wiecie – czasem pędzel z farbą nie trafi w kartkę, a zupa udekoruje bluzkę, czasem zgubię drogę do toalety lub zapomnę o niej świetnie się bawiąc
– lubię podpisane piżamki, poduszki, ubranka i buciki – gdy zapomnę co do mnie należy, pani pomoże mi odnaleźć moje zguby
-przydadzą mi się wygodne kapcie: ze sztywną podeszwą, w dobrym rozmiarze, wygodne i chroniące przed wywrotką – wiecie, czasem lubię pobiegać z kolegami, a w zbyt luźnych kapciach łatwo o wywrotkę!
– przydadzą mi się chusteczki – mokre i suche, rolka papieru kuchennego w końcu jestem eleganckim przedszkolakiem i muszę dbać o swój nosek!
– miło być punktualnym: jestem jeszcze malutki i nie lubię się spieszyć. Wyjdźmy z domu wcześniej, tak, żebyśmy się nie spóźnili. Tyle zabaw czeka na mnie w przedszkolu!
– nie martwcie się: jestem niewątpliwie niesamowicie dzielnym brzdącem, ale może przytrafić się tak, że kilka łez popłynie mi z oczu przy pożegnaniu.
Bez obaw, to normalne! W końcu jestem jeszcze malutki 🙂
Rady dla rodziców
ROZSTANIE
CO POMAGA | CO UTRUDNIA |
Umów się z dzieckiem na sposób pożegnania i stosuj go, np. „buziak, przytulas, piąteczka i idziesz do pani” . Rutyna pozwala dziecku powoli nabierać kontroli nad sytuacją, a rodzicowi kontroli nad czasem potrzebnym na pożegnanie. | Chaos i pośpiech, który rodzi się, gdy rodzic nagle urywa pożegnanie z dzieckiem, spiesząc się np. do pracy. |
Nie poganiaj dziecka ,Pożegnaj je jeden raz . Rozmowę z dzieckiem przeprowadź w domu. Szybko opuść salę. | Kilkukrotne żegnanie dziecka . Długie rozmowy przed salą. Stanie w drzwiach i obserwowanie dziecka.
|
Uśmiech rodzica . Radosny i pewny głos . Miłe życzenia: „Dobrej zabawy!”, „Miłego dnia”, „Baw się dobrze” – dzięki temu dziecko wie, że przedszkole to miejsce, gdzie miło spędzi czas i można się tam bawić. | Słowa współczucia: „Przykro mi, ale muszę iść” – to sugeruje, że dziecko znajduje się w przedszkolu za karę .Przeprosiny: „Przepraszam, ale musisz tu zostać” – to sugeruje, że przedszkole jest czymś nieprzyjemnym. Pocieszanie: „Nie bój się” – to sugeruje, że jednak jest się czego bać. Współczucie, żal i strach w głosie rodzica – strach rodzica to gwarancja strachu u dziecka. |
Szczerość ze strony rodzica. Dotrzymywanie obietnic, np. „Przyjdę zaraz po twoim obiadku”, „Dzisiaj po przedszkolu pójdziemy razem na plac zabaw”, itp.
Pamiętajmy najlepsze jest stopniowe wydłużanie czasu spędzanego przez dziecko w przedszkolu: szybsze odbieranie go w miarę możliwości w pierwszych dniach. |
Kłamstwa: „Mama wróci po coś do auta i za chwilę po ciebie przyjdzie” – dziecko czuje się nie tylko smutne, ale i oszukane, co sprawia, że boi się bardziej . Ucieczka rodzica: wychodzenie z sali bez pożegnania, gdy dziecko odwróciło swoją uwagę przy zabawie – dziecko szybko zorientuje się, że mamy nie ma i będzie czuło się zdezorientowane, a to potęguje strach i niepokój. Nie dotrzymywanie umów zawartych z dzieckiem: „Po przedszkolu odbierze cię mama”, „Będę zaraz po leżakowaniu”. |
Dużo czasu spędzanego z dzieckiem. Spokój rodzica, czułość i ciepłe słowa. | Straszenie: „Jak nie wejdziesz do sali, zabieram twojego misia do domu”. Dziecko przyprowadzone na własnych nogach . Dziecko na rękach rodzica, które trzeba zrywać z rąk mamy. |
CO BĘDZIE POTRZEBNE W PRZEDSZKOLU
- Podpisana piżamka i poduszka z poszewką.
- Wygodne, podpisane kapcie.
- Chusteczki nawilżane, chusteczki higieniczne, rolka papieru kuchennego.
- Zapasowe ubranie i bielizna w worku – zostawiamy w szatni.
Wiemy, że powierzają nam Państwo swój najcenniejszy Skarb. Będziemy się o niego troszczyć!
…
Celem usprawnienia naszej współpracy prosimy Rodziców o uzupełnienie ankiety dotyczącej potrzeb dziecka.
WSTEPNA_ANKIETA_INFORMACYJNA_O_DZIECKU
KONSULTACJE Z RODZICAMI
W ROKU SZKOLNYM 2021-2022
GRUPA „SÓWKI” 3-LATKI – ostatnia środa miesiąca od 16:00 do 16:30
GRUPA „PSZCZÓŁKI” 3-LATKI – ostatni czwartek miesiąca od 15:30 do 16:00
GRUPA „MISIE” 4-LATKI – ostatni piątek miesiąca od 16:00 do 16:30
GRUPA „ZAJĄCZKI” 4-LATKI – ostatni wtorek miesiąca od 16:00 do 16:30
GRUPA „ŻABKI” 4-LATKI – ostatni wtorek miesiąca od 16:00 do 16:30
GRUPA „BIEDRONKI” 5-LATKI – ostatni poniedziałek miesiąca od 16:00 do 16:30
GRUPA „LISKI” 5-LATKI – ostatnia środa miesiąca od 16:00 do 16:30
GRUPA „WIEWIÓRKI” 6-LATKI – ostatni czwartek miesiąca od 16:00 do 16:30
GRUPA „MOTYLKI” 6-LATKI – ostatni poniedziałek miesiąca od 16:00 do 16:30
KONSULTACJE LOGOPEDYCZNE – ostatnia środa miesiąca od 15:30 do 16:30
Ramowy rozkład dnia dla dzieci młodszych
Ramowy rozkład dnia dla dzieci starszych