Informacje dla Rodziców

Informacje dla Rodziców nowo przyjętych dzieci

Drodzy Rodzice dzieci 3-letnich!

Poniżej zamieszczamy informacje, które ułatwią adaptację dzieci w naszej placówce oraz podpowiedzą Państwu, jak dobrze przygotować się do pierwszego dnia dziecka w przedszkolu.

Mamusiu, Tatusiu! Właśnie zostałem przedszkolakiem!

 Co to oznacza? Kochani Rodzice, już Wam wyjaśniam!

– potrzebuję wygodnych ubranek: takich, w których będzie mi wygodnie w zabawach oraz które sam ściągnę i ubiorę po spaniu lub toalecie

 – poproszę też o zestawy zapasowych ubranek (i bielizny), czekających w szafeczce. Wiecie – czasem pędzel z farbą nie trafi w kartkę, a zupa udekoruje bluzkę, czasem zgubię drogę do toalety lub zapomnę o niej świetnie się bawiąc

 – lubię podpisane piżamki, poduszki, ubranka i buciki – gdy zapomnę co do mnie należy, pani pomoże mi odnaleźć moje zguby

-przydadzą mi się wygodne kapcie: ze sztywną podeszwą, w dobrym rozmiarze, wygodne i chroniące przed wywrotką – wiecie, czasem lubię pobiegać z kolegami, a w zbyt luźnych kapciach łatwo o wywrotkę!

  – przydadzą mi się chusteczki – mokre i suche, rolka papieru kuchennego w końcu jestem  eleganckim przedszkolakiem i muszę dbać o swój nosek!

 – miło być punktualnym: jestem jeszcze malutki i nie lubię się spieszyć. Wyjdźmy z domu wcześniej, tak, żebyśmy się nie spóźnili. Tyle zabaw czeka na mnie w przedszkolu!

– nie martwcie się: jestem niewątpliwie niesamowicie  dzielnym brzdącem, ale może przytrafić się tak, że kilka łez popłynie mi z oczu przy pożegnaniu.

 Bez obaw, to normalne! W końcu jestem jeszcze malutki 🙂

Rady dla rodziców

ROZSTANIE

CO POMAGA CO UTRUDNIA
 Umów się z dzieckiem na sposób pożegnania i stosuj go, np. „buziak, przytulas, piąteczka i idziesz do pani” . Rutyna pozwala dziecku powoli nabierać kontroli nad sytuacją, a rodzicowi kontroli nad czasem potrzebnym na pożegnanie. Chaos i pośpiech, który rodzi się, gdy rodzic nagle urywa pożegnanie z dzieckiem, spiesząc się np. do pracy.
Nie poganiaj dziecka ,Pożegnaj je jeden raz . Rozmowę z dzieckiem przeprowadź w domu. Szybko opuść salę. Kilkukrotne żegnanie dziecka . Długie rozmowy przed salą. Stanie w drzwiach i obserwowanie dziecka.

 

Uśmiech rodzica . Radosny i pewny głos . Miłe życzenia: „Dobrej zabawy!”, „Miłego dnia”, „Baw się dobrze” – dzięki temu dziecko wie, że przedszkole to miejsce, gdzie miło spędzi czas i można się tam bawić. Słowa współczucia: „Przykro mi, ale muszę iść” – to sugeruje, że dziecko znajduje się w przedszkolu za karę .Przeprosiny: „Przepraszam, ale musisz tu zostać” – to sugeruje, że przedszkole jest czymś nieprzyjemnym. Pocieszanie: „Nie bój się” – to sugeruje, że jednak jest się czego bać. Współczucie, żal i strach w głosie rodzica – strach rodzica to gwarancja strachu u dziecka.
Szczerość ze strony rodzica. Dotrzymywanie obietnic, np. „Przyjdę zaraz po twoim obiadku”, „Dzisiaj po przedszkolu pójdziemy razem na plac zabaw”, itp.

Pamiętajmy najlepsze jest stopniowe wydłużanie czasu spędzanego przez dziecko w przedszkolu: szybsze odbieranie go w miarę możliwości w pierwszych dniach.

Kłamstwa: „Mama wróci po coś do auta i za chwilę po ciebie przyjdzie” – dziecko czuje się nie tylko smutne, ale i oszukane, co sprawia, że boi się bardziej .  Ucieczka rodzica: wychodzenie z sali bez pożegnania, gdy dziecko odwróciło swoją uwagę przy zabawie – dziecko szybko zorientuje się, że mamy nie ma i będzie czuło się zdezorientowane, a to potęguje strach i niepokój. Nie dotrzymywanie umów zawartych z dzieckiem: „Po przedszkolu odbierze cię mama”, „Będę zaraz po leżakowaniu”.
 Dużo czasu spędzanego z dzieckiem.  Spokój rodzica, czułość i ciepłe słowa. Straszenie: „Jak nie wejdziesz do sali, zabieram twojego misia do domu”. Dziecko przyprowadzone na własnych nogach . Dziecko na rękach rodzica, które trzeba zrywać z rąk mamy.

 

CO BĘDZIE POTRZEBNE W PRZEDSZKOLU

  1. Podpisana piżamka i poduszka z poszewką.
  2. Wygodne, podpisane kapcie.
  3. Chusteczki nawilżane, chusteczki higieniczne, rolka papieru kuchennego.
  4. Zapasowe ubranie i bielizna w worku – zostawiamy w szatni.

Wiemy, że powierzają nam Państwo swój najcenniejszy Skarb. Będziemy się o niego troszczyć!

Celem usprawnienia naszej współpracy prosimy Rodziców o uzupełnienie ankiety dotyczącej potrzeb dziecka.

WSTEPNA_ANKIETA_INFORMACYJNA_O_DZIECKU

KONSULTACJE Z RODZICAMI

W ROKU SZKOLNYM 2021-2022

 

GRUPA „SÓWKI” 3-LATKI  – ostatnia środa miesiąca od 16:00 do 16:30

 

GRUPA „PSZCZÓŁKI” 3-LATKI  – ostatni czwartek miesiąca od 15:30 do 16:00

 

GRUPA „MISIE” 4-LATKI  –  ostatni piątek miesiąca od 16:00 do 16:30

 

GRUPA „ZAJĄCZKI” 4-LATKI  –  ostatni wtorek miesiąca od 16:00 do 16:30

 

GRUPA „ŻABKI” 4-LATKI  – ostatni wtorek miesiąca od 16:00 do 16:30

 

GRUPA „BIEDRONKI” 5-LATKI  –  ostatni poniedziałek miesiąca od 16:00 do 16:30

 

GRUPA „LISKI” 5-LATKI – ostatnia środa miesiąca od 16:00 do 16:30

 

GRUPA „WIEWIÓRKI” 6-LATKI  – ostatni czwartek miesiąca od 16:00 do 16:30

 

GRUPA „MOTYLKI” 6-LATKI  – ostatni poniedziałek miesiąca  od 16:00 do 16:30

 

KONSULTACJE LOGOPEDYCZNE  – ostatnia środa miesiąca od 15:30 do 16:30

 

Ramowy rozkład dnia dla dzieci młodszych

Ramowy rozkład dnia dla dzieci starszych